multiblog.hu család tagja

ReceptVadász
Szeptember hónap friss élelmiszerei: ezeket a zöldségeket és gyümölcsöket fogyasszuk!

Ha a legegészségesebb nyári gyümölcsöket keresed, válaszd azokat, amik már szinte feketék! Cseng még mindig a fülemben egy ismerősöm jó tanácsa. A szakértők szerint is minél élénkebb és sötétebb egy gyümölcs színe, annál nagyobb mennyiségben találhatók benne antioxidánsok, aminek alapján különösen érdemes fogyasztani azokat, amelyek sötétvörösek, de még inkább talán azokat, amelyek sötétkékek, sötétlilák vagy már szinte feketék. Ilyen nyári gyümölcs a fekete szeder, az áfonya és a fekete bodza is. A szeptember pedig az utolsó hónap, mikor ezekből még jól belakmározhatunk, illetve eltehetjük télire. Ugyancsak ebben a hónapban érdemes még sok szőlőt, körtét, dinnyét, barackot, szilvát és fügét enni, még ebben a pár hétben megtehetjük.

Szeptember hónap szezonális zöldség-gyümölcsei

Gyümölcs Zöldség
Görögdinnye Uborka
Sárgadinnye Retek
Füge Spenót
Ringló Fokhagyma
Körte Paradicsom
Szőlő Zeller
Szilva Hagyma
Fekete szeder Fejtett bab
Fekete áfonya Sárgarépa
Birsalma Paprika
Őszibarack Cukkini
Alma Saláta
Dió Káposzta
Mogyoró Zöldborsó

Áfonya, a kék bogyós gyógyír

Az áfonya egy nevezetes ORAC-skála szerint az antioxidánsokat legnagyobb mértékben tartalmazó gyümölcs. Tehát amennyiben eddig még idén nem fogyasztottunk belőle, talán érdemes lenne egy tálcát nyersen elcsipegetni. Ha sikerül sokra szert tenni, vagy piacon hozzájutni, lekvár, szörp bor, sőt gyógybor és -likőr készíthető belőle.

Megfelelő vitaminbevitel fontossága

Az őszi-téli időszakban sokkal kevesebb friss termést tudunk elfogyasztani, ezért a nyári időszak táplálkozása kiemelkedően fontos. Ha nyáron rendszeresen ettünk a friss zöldségekből, gyümölcsökből, nagy valószínűséggel szépen feltöltöttük vitaminkészleteinket.

Őszi gyümölcsök

A körte igazi őszi klasszikus. Ne együnk belőle kevesebbet, csak azért, hogy több maradjon pálinkának… Pedig az se rossz. Antioxidánsokban és flavonoidokban gazdag gyümölcs, rengeteg fajtája létezik a savanykásabbaktól édesig. Fogyaszthatjuk nyersen, kompótként hozzáadott cukor nélkül, pürésíthetjük, ivólevet turmixolhatunk belőle, de gyümölcsleveseinket is feldobhatjuk vele. Utó-érő gyümölcs, ami a fáról féléretten lepottyan, utána még tovább érik, ne dobjuk a komposztba.

Alma, birsalma – Magas pektin tartalmának köszönhetően gyógyír számos betegségre, illetve a legtöbb diétába beilleszthető, esetleg a héját érdemes eltávolítani, ha emésztésünknek problémát okozna. Tartalmaz kalciumot, foszfort, vasat, magnéziumot, nátriumot, káliumot, A-vitamint, B- vitaminokat, és C-vitamint is.

„Napi 1 alma az orvost a háztól távol tartja.”

Figyeljünk, potyognak már a diók is a fákról, mogyorók a bokrokról. Egy-egy séta alkalmával szedhetünk télire a közeli parkokból, utak széléről.

Zöldségek terén a paprika, paradicsom, padlizsán, cukkini, fejtett bab és az uborka van a főszerepben.

Receptajánló: Ízletes olasz babos tésztasaláta

Szeptember hónap friss élelmiszerei: ezeket a zöldségeket és gyümölcsöket fogyasszuk!
ReceptVadász

Forrás: receptvadasz

Itt Bloggerbirodalom épül!
Csatlakozz te is!