A november tökéletes hónap arra, hogy teletömjük magunkat almával, körtével, datolyaszilvával, kiwivel, gesztenyével és birsalmával, mielőtt beköszönt a tél és a táplálkozásunk gyümölcsök tekintetében kissé egyhangúbbá válik.

Most vásároljunk még a sütőtököt, karfiolt és hazai brokkolit is.

Az egészség megőrzésének egyik legfontosabb eleme a kiegyensúlyozott, változatos táplálkozás. A kiegyensúlyozott táplálkozás fedezi az energia- és tápanyagszükségletet, biztosítja a tápanyagok megfelelő arányát, a változatos (vegyes) táplálkozás pedig a különböző élelmiszercsoportok, ételek jelenlétét jelenti az étrendben. Táplálékaink kb. 40-féle tápanyagot szolgáltatnak a szervezet számára. Ezek elsődleges szerepük szerint lehetnek testfelépítők (fehérjék, ásványi anyagok), energiaszolgáltatók (zsírok, szénhidrátok) és szabályozók (vitaminok, nyomelemek).

Törekedjük a változatos táplálkozásra és a megfelelő vitaminbevitelre!

November hónap szezonális zöldség-gyümölcsei

Gyümölcs Zöldség
Narancs Cékla
Mandarin Vöröshagyma
Körte Retek
Klementin Karfiol
Kiwi Cikória
Gránátalma Póréhagyma
Gesztenye Articsóka
Dió Spenót
Datolyaszilva Brokkoli
Cédrusok Sárgarépa
Birsalma Édeskömény
Alma Saláta
Sütőtök

Forrás: receptvadasz



Adatvédelmi szabályzat