ReceptVadász
Augusztus hónap friss élelmiszerei: ezeket a zöldségeket és gyümölcsöket fogyasszuk!

Augusztusban dübörög a nyár, de mégis kissé minden lelassul. Ez a hónap a bogyós gyümölcsöké: beérik az áfonya és a szőlő. Lehet fügét szedni, lekvárt készíteni belőle, vagy akár megaszalni. Olcsón juthatunk hozzá paradicsomhoz, paprikához: itt a lecsófőzés és a szilvalekvár befőzési ideje is.

Augusztus hónap szezonális vitaminforrásai, sláger zöldség-és gyümölcsei a következők:

Augusztus hónap szezonális zöldség-gyümölcsei

Gyümölcs Zöldség
Sárgabarack Retek
Nektarin Uborka
Szőlő Spenót
Ringló Fokhagyma
Körte Paradicsom
Málna Zöldbab
Sárgadinnye Hagyma
Szilva Fejtett bab
Füge Sárgarépa
Fekete áfonya Paprika
Őszibarack Cukkini
Görögdinnye Mángold
Káposzta
Zöldborsó

Mit együnk augusztusban?

A nyár végi időszakban rengeteg vitamindús gyümölccsel és zöldséggel örvendeztet meg minket a természet, hogy felkészíthessük a tesztünket az őszi igénybevételre. Nézzük melyek azok a vitaminforrások, melyeknek minden bevásárlólistán szerepelniük kell, hacsak nem vagyunk olyan szerencsések, hogy a kertünkben teremjen.

A barack és szilva magas víz- és cukortartalmú, édes lédús és zamatos, ezáltal a nyári melegben könnyen kiválthatja vagy kiegészítheti egy-egy étkezésünket. Nem csak nyersen fogyaszthatók, kompót vagy lekvár formájában is elrakhatjuk, így télen is előhívhatjuk a nyári gyümölcsök édes emlékét.
A szőlőt legtöbben szeptemberi gyümölcsnek tartják, azonban a korai fajták, mint a Csabagyöngye vagy az Irsai Olivér már augusztusban szüretelhetők. Viszonylag alacsony energiaértéke mellé magas, közel 80%-os víztartalom párosul, melynek hála a szőlő remek méregtelenítő, vizelethajtó és emésztést segítő gyümölcs.
A dinnye igazi nyári finomság: egyszerre elégítheti ki az édesség iránti vágyunkat és oltja a szomjunkat a nyári hőségben. Magas rost- és víztartalma miatt kifejezetten ajánlott a fogyni vágyóknak.

Szupergyümölcs/zöldség: a paradicsom!

A paradicsom igazi szuperétel magas táp- és ásványi anyag tartalma miatt. Van benne A, B1, B2 és C vitamin, folsav, kálium és antioxidáns hatású vegyületek, melyről kimutatták, hogy fontos szerepet játszanak a szív-és érrendszeri betegségek, a prosztatarák, a szájüregi, a gyomort, illetve a bélrendszert érintő daganatok megelőzésében. A paradicsom nemcsak belsőleg, hanem külsőleg is csodaszer: pakolásként használva visszaállítja a bőr megfelelő PH értékét, a zsíros, pattanásos bőrre is gyógyír. A paradicsomot számos formában fogyaszthatjuk: nyersen, szárítva, toszkán Pappa al pomodoro paradicsom kenyérlevesnek, paradicsomszószt készíthetünk belőle (súgó), Minestrone leves alapjául szolgálhat… érdemes hát bevásárolni belőle, befőzéshez ideális a lucullus paradicsom választása.

Augusztus hónap friss élelmiszerei: ezeket a zöldségeket és gyümölcsöket fogyasszuk!
ReceptVadász

Forrás: receptvadasz



Adatvédelmi szabályzat